Woensdag 31 oktober en donderdag 1 november 2018

1 november 2018 - Lieshout, Nederland

Woensdag 31 oktober en donderdag 1 november  2018

We hebben prima geslapen en hebben geen moskee gehoord. Het ontbijt is heel erg uitgebreid en smaakt prima. Na het ontbijt gaan we naar de mall naast het hotel. Het aantal winkels blijkt een beetje tegen te vallen, maar Walter doet zaken bij een Ralph Lauren winkel. Er worden in de mall massages aangeboden van een uur voor ongeveer vijf euro. Dat lijkt een leuk tijdverdrijf. De massages vallen een beetje tegen, maar voor zo weinig geld kan je ook geen topprestatie verwachten. We lunchen in het hotel en dat smaakt weer prima. Na de lunch gaan we het zwembad opzoeken. Het zwembad bevindt zich op het dak van het hotel. Het is een lang en smal zwembad, dus uitermate geschikt om baantjes te trekken. Het is vandaag zwaar bewolkt, maar toch “gewoon” zo’n dertig graden. Het is dus lekker om even te zwemmen. Het uitzicht over de stad met de vele overvliegende vliegtuigen haalt het echter niet bij Gili Air. Als we genoeg krijgen van het zwembad gaan we terug naar de kamer. Lekker douchen, schone kleren aan en de bagage inpakken. Om kwart voor zes checken we uit en we gaan vervolgens met de shuttleservice van het hotel naar de luchthaven. Het inchecken gaat vlot en ook de beveiliging en de douane worden vlot gepasseerd. Dat laatste hadden we beter niet gedaan. Er zitten voor de beveiliging enkele leuke restaurantjes. Die kunnen we nu dus niet meer bezoeken. We moeten het nu doen met een Burgerking.  De hamburgers van de Burgerking smaken prima, maar het is er erg warm. We bekijken nog even enkele winkeltjes en vinden dan enkele hele lekkere luie stoelen. Daar gaan we in liggen en we lezen even. Een uur voordat we vertrekken verplaatsen we ons naar de gate. Tegen elf uur mogen we het vliegtuig in. We hebben weer stoelen bij de nooduitgang. De derde stoel blijft deze keer leeg. We hebben dus met tweeën drie stoelen en heel veel beenruimte. Dat is natuurlijk wel erg lekker voor een vlucht van 14 uur. We vliegen met de tijd mee en het is daarom gedurende de hele vlucht nacht. We lezen, kijken films, spelen spelletjes en proberen te slapen. Dat laatste lukt bij Anne-Marie aardig, maar bij Walter eigenlijk gewoon niet. We landen om zeven uur op Schiphol. Hennie staat ons op te wachten. Nellie is er helaas niet bij. Zij is niet helemaal fit. Op de weg is het niet druk en we zijn voor tien uur thuis. De vakantie is afgelopen.  Maandag mogen we weer gaan werken.
Dit laatste gedeelte van het verslag heeft drie weken op zich laten wachten. Walter had er de eerste dagen even geen zin in en daarna moesten we weer aan het werk en werd het even vergeten. Nu was er even tijd en is het laatste stukje van het reisverslag afgemaakt.

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Het weer was erg lekker. Het is de hele vakantie tussen 30 en 35 graden geweest. Op Java was het vaak flink bewolkt, maar soms ook lekker zonnig. Op Bali en Gili Air was het heerlijk zonnig. Hoewel de regentijd officieel al weer was aangebroken hebben we geen enkele dag regen gehad. Soms zit het mee!!
Jakarta, Bandung en ook Jogjakarta waren behoorlijk drukke steden. Ook in Kuta in het zuiden van Bali was het verkeer erg druk. Op Java hebben we genoten van de oude stad Batavia en de theeplantages bij Bandung. Hoogtepunten waren de Borobudur, de Prambanan en de Bromo vulkaan. Kalibaru in het oosten van Java was een stuk rustiger. De omgeving was er erg mooi. Op Bali hebben we vooral genoten van het mooie hotel. De excursie die we gedaan hebben viel een beetje tegen. Het idee om de vakantie af te sluiten op Gili Air was een top-idee. Het leuke hotel, het strand, de zee en de rust op dit eiland waren heerlijk aan het einde van de vakantie. We hadden na de vakantie nog dagen, nee, nog weken heimwee naar Gili Air. Misschien moeten we nog eens een keer terug.
We hebben deze reis in een heerlijk langzaam tempo afgelegd. Bij georganiseerde reizen wordt het door ons afgelegde traject in 17 tot 20 dagen afgelegd. Wij hebben er 27 dagen over gedaan. Dat is ons prima bevallen. We hebben nu het gevoel dat we volop vakantie hebben gehad tijdens het reizen.
Walter heeft het verslag geschreven om later nog eens de vakantie te kunnen herbeleven. Maar ook wel voor de thuisblijvers, zodat die met ons mee konden reizen. We danken iedereen voor de leuke reacties op de verslagen.

1. Stephan:
    Home sweet home :)
  2. Marga:
    22 november 2018
    We hebben van je verslagen genoten!
  3. Betsy Nies:
    22 november 2018
    Heel leuk om jullie op zo'n manier te hebben kunnen volgen, en dat we met jullie hebben meegereisd met deze mooie vakantie. 😊
  4. Anita de Greef:
    22 november 2018
    Ik vond het heel leuk om dagelijks jullie reis mee te beleven.
  5. Bert van Keijsteren:
    23 november 2018
    ik heb genoten van jullie reisverhaal. Net of ik er zelf een beetje bij was.