Dinsdag, 23 oktober 2018

23 oktober 2018 - Kuta, Indonesië

Dinsdag, 23 oktober 2018

We zijn om zeven uur wakker. We hoeven ons niet te haasten. We worden om negen uur door de gids opgehaald voor onze Ubud Tour. We hebben zelfs een auto met chauffeur en een gids. We moeten eerst door het drukke verkeer van Kuta en Denpasar. Daarna richting Ubud. We stoppen bij achtereenvolgens een batikfabriek, een zilverfabriek en een houtsnijwerkfabriek. Het fabriekgedeelte stelt bij alle drie niet veel voor en we worden heel snel een winkel in geholpen. We zijn echter niet geïnteresseerd. Zeker niet als blijkt dat de prijzen misschien wel hoger zijn dan we in Nederland gewend zijn. De volgende stop is bij een Hindoeïstische tempel. Voordat we het tempelgedeelte in mogen moeten we een sarong aan. De gids legt uit wat de verschillende onderdelen in de tempel betekenen en hij vertelt ons over diverse gebruiken. Heel interessant en mooi om te zien. We maken hier verschillende foto’s. Vervolgens rijden we naar het beroemde Tegallalang Rice Terrace. Deze prachtige terrasvormige rijstvelden zijn een enorme toeristische trekpleister geworden. Hoewel het er prachtig uitziet wordt het helemaal platgelopen door de toeristen. We maken toch enkele mooie foto’s en gaan dan door naar de lunch. We rijden over het platteland naar het restaurant welk is gelegen vlakbij het Monkey Forest. De lunch is inbegrepen bij de tour en we verwachten er niet al te veel van. We krijgen een vooraf vastgesteld menu. Het hoofdgerecht bestaat uit een soort van Indonesische rijsttafel. Het zijn verschillende gerechtjes die we zelf waarschijnlijk niet zo snel zouden hebben besteld. Sommige onderdelen vinden we iets minder, maar het grootste gedeelte is heerlijk. Na de lunch lopen we naar het Sacred Monkey Forest Sanctuary. In het prachtige bos liggen drie hindoeïstische tempels en er wonen honderden apen. De apen zijn niet bang voor mensen en ze kunnen heel dichtbij komen. Er wordt zelfs gewaarschuwd om goed op je spullen te letten, want voor je het weet gaan de apen er mee vandoor. Het bos is prachtig en de apen zijn heel leuk om te zien. De tempels zijn indrukwekkend en we maken enkele leuke foto’s. Na de wandeling door het bos rijden we met de auto terug naar ons hotel. We kunnen voor het eten nog even zwemmen. Vanwege enkele wolkjes is de zonsondergang niet zo mooi als we hadden gehoopt.
‘s Avonds lopen we Kuta weer in om te gaan eten. We eten bij een klein restaurantje waar het heel druk is. Het eten is spotgoedkoop, maar niet heel indrukwekkend. Op de terugweg naar het hotel komen we langs restaurant Envy. Dit restaurant hoort bij Holiday Inn Resort Bali en we kunnen er heel mooi buiten zitten. We stoppen er voor een toetje en een drankje. Het toetje is zo lekker dat we besluiten om er morgenavond te gaan eten. We krijgen van de ober een kaartje zodat we morgen 15% korting krijgen. Dat is mooi meegenomen. We lopen langs het strand terug naar ons hotel. Nadat we samen op de iPad de foto’s van vandaag hebben gekeken schrijft Walter het verslag en plaatst het op de site. We lezen nog even en gaan dan slapen.

1. Gemma:
    23 oktober 2018