Maandag, 22 oktober 2018

22 oktober 2018 - Kuta, Indonesië

Maandag, 22 oktober 2018

We worden rond drie uur even wakker. Waarschijnlijk uit gewoonte. Er is nu echter geen gebedszanger te horen. We vallen gelijk weer in slaap en slapen tot half acht door. We hadden geen wekker gezet en hebben heerlijk geslapen. We kunnen op ons gemak doen en zitten pas rond negen uur aan het ontbijt. Het ontbijtbuffet is enorm uitgebreid. Er zijn van allerlei soorten broodjes, volop beleg, eieren worden op verzoek gebakken, er is yoghurt, verschillende serial, pannenkoeken, heel veel fruit en dan zijn er natuurlijk nog de Indonesische ontbijtvarianten tot en met een soort van ontbijt-mie goreng toe. Na het ontbijt gaan we nog even wat zaken regelen. We willen voor morgen een excursie boeken en we willen voor donderdag het vervoer naar Gili Air boeken. Het hotel biedt excursies aan, maar die staan ons niet aan. Wel kunnen ze het vervoer naar Gili Air voor ons regelen. Met de auto naar de haven en dan met de fastboat naar Gili Air. Dat is alvast geregeld. Op internet vinden we een travel agent die een tour naar Ubud en omgeving aanbied. Het programma staat ons wel aan en de prijs is prima. We kunnen via internet boeken. Morgen om negen uur worden we opgehaald bij ons hotel. Prima, dat is dan ook geregeld. Tot slot wil Anne-Marie een afspraak bij de Spa maken voor een manicure en een pedicure. Terwijl we daar zijn maakt Walter maar weer een afspraak voor een massage. Gewoon omdat het zo lekker is. Daarna gaan we de zwemkleding aantrekken en naar het zwembad. Het is redelijk druk rondom het zwembad. Dat waren we op Java niet gewend. Het zwembad hier is ook veel groter. Als we even hebben gezwommen gaat Anne-Marie even lezen en Walter wil op zoek naar een geocache. Deze moet niet al te ver weg verstopt zijn. Het zoeken neemt niet al te veel tijd in beslag. Walters eerste geocache op het zuidelijk halfrond wordt vlot gevonden. Best wel gaaf eigenlijk.
We lunchen in het restaurant van het hotel en gaan daarna naar de Spa. De massage duurt anderhalf uur en is helemaal geweldig. Anne-Marie is ook helemaal happy met haar nieuwe nagels en de goede manicure. We gaan nog even zwemmen en drinken een drankje in de zwembadbar.
’s Avonds eten we niet in het hotel maar lopen het stadje in. We hebben op TripAdvisor een goed restaurant gevonden. Terwijl we daar naar toe lopen zien we pas hoe toeristisch Kuta is. Volop restaurants, bars en winkeltjes. Allemaal op de westerse toerist gericht. Het eten in het door ons uitgezochte restaurant is prima. Als we teruglopen zien we een katholieke kerk. De kerk is open en we kunnen even binnen kijken. Het is een redelijk modern gebouw, maar de bouwstijl is best wel mooi. Anne-Marie steekt natuurlijk een kaarsje aan en we vervolgen onze weg. We doen nog wat zaken bij enkele souvenirwinkeltjes en lopen uiteindelijk langs het strand terug naar het hotel. Walter schrijft het verslag en we lezen nog even. Het was een heerlijk relaxte dag.

1. Betsy Nies:
    22 oktober 2018
    Ziet er weer allemaal mooi uit, en het eten ziet er ook smakelijk uit. Leuke jurk Anne-Marie bij het kaarsje aansteken, staat je heel mooi! 😊
  2. Cok:
    23 oktober 2018
    Wat een prachtige reis maken jullie. En Walter jij hebt je beroep gemist, je kan zo schrijver worden.