Maandag, 29 oktober 2018

29 oktober 2018 - Gili Air, Indonesië

Maandag, 29 oktober 2018

Na het ontbijt op het strand installeren we ons langs het zwembad. We plonzen even en lezen ons boek. Rond elf uur trekken we de wandelschoenen aan en gaan nog een keer rond het eiland lopen. Deze keer lopen we tegen de klok in. In de buurt van de haven koopt Anne-Marie bij een oud vrouwtje enkele armbandjes. Waarschijnlijk hebben we veel te veel betaald, maar het oude besje moet ook ergens van leven. Rond het middaguur komen we bij het restaurantje waar we enkele dagen geleden wat hadden gedronken. We besluiten om hier nu te stoppen voor de lunch. Bob Marley klinkt weer uit de speakers en het uitzicht is weer onbetaalbaar. Als Walter even het nieuws checkt lezen we dat er een in Indonesië een vliegtuig is neergestort. Het vliegtuig was vertrokken vanaf Jakarta en had 189 mensen aan boord. Verschrikkelijk. Het is nog te vroeg in Nederland om het thuisfront te laten weten dat wij nog veilig op Gili Air zitten.
Na de lunch maken we ons rondje weer af. Terug bij het hotel nemen we ons plekje bij het zwembad weer in. Hier brengen we de rest van de middag door. Vanuit het thuisfront krijgen we berichtjes of alles goed gaat met ons. We brengen de familie via Whatsapp en telefoon op de hoogte dat hier alles oké is en dat we ontspannen aan de rand van het zwembad zitten.
We krijgen van het personeel een kokosnoot met kokoswater te drinken. We hebben dat eigenlijk nog nooit gehad. Het ziet er erg leuk uit. Een grote groene kokosnoot met een bamboe rietje. Als we googelen lezen we dat kokoswater supergezond moet zijn. Bovendien zou het erg lekker zijn. We vinden het allebei echter niet lekker. Waarschijnlijk komt dat omdat het zo gezond is.
Deze laatste avond op Gili Air eten we weer bij Pink Coco. Walter maakt nog even enkele foto’s als de zon ondergaat en de lucht oranje kleurt. De vulkaan welke we in de verte zien ligt op Bali. We kijken eerst over twee andere Gili eilandjes heen en zien daarachter dan Bali liggen. De vulkaan is de Gunung Agung. Het is met 3.142 meter het hoogste punt van Bali. De vulkaan is bovendien behoorlijk actief. In 2017 en in juli 2018 zijn er nog uitbarstingen geweest. Met dank aan Wikipedia.
Na het eten schrijft Walter het verslag en dan lopen we terug naar de kamer. Morgen gaan we terug naar Jakarta.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade