Vrijdag, 26 oktober 2018

26 oktober 2018 - Gili Air, Indonesië

Vrijdag, 26 oktober 2018

Geen wekker vandaag. Maar we zijn toch rond zeven uur wakker. We hebben echter geen enkele reden om ons te haasten. Rond negen uur zitten we aan het ontbijt. Dat wordt op dit hotel op het strand geserveerd in de schaduw van een boom. De wind waait zacht en de golven ruisen op de achtergrond. Dat is een prettige manier om de dag te beginnen.
Na het ontbijt trekken we de wandelschoenen aan en gaan een rondje om het eiland wandelen. Als we aan de noordzijde van het eiland komen zien we dat de aardbevingen van ruim twee maanden geleden toch wel de nodige schade heeft toegebracht. We zien verschillende gebouwtjes met grote scheuren in de muren. Links en rechts wordt nog volop gewerkt om een en ander te repareren. We lopen langs een hotel dat gewoon helemaal dicht is. Veel van de huisjes en ook het zwembad zijn fors beschadigd. Even verderop lijkt weer niets aan de hand te zijn. We maken een stop bij een restaurantje voor een drankje. Er staan heerlijke luie stoelen, er ligt een mooi strand voor de deur en Bob Marley klinkt uit de luidsprekers. We zitten op een echt bounty-eiland. Het lijkt wel weer vakantie.
Het weer werkt ook mee. Sinds afgelopen donderdag is er bijna geen bewolking meer aan de lucht. Tijdens de eerste twee weken van de vakantie was het vaak bewolkt. Ondanks die bewolking heeft het echter geen druppel geregend. Het zou inmiddels toch al regentijd moeten zijn in Indonesië. Maar nu dus helemaal niet meer. De lucht is blauw en het is bijna iedere dag zo’n 30 graden. Als we ons drankje op hebben vervolgen we ons rondje om het eiland. Bijna overal aan de kust zijn restaurantjes, winkeltjes en hotels. Ook worden overal snorkel- en duiktripjes aangeboden. Na zo’n 5,5 km zijn we het eiland rond. We hebben er met stop bijna twee uur over gedaan en zijn enigszins verhit. We trekken vlug de zwemkleding aan en plonzen het zwembad in.
We lunchen bij de buren van Pink Coco, waar we gisterenavond ook hebben gegeten. Dit hotel is overigens erg gaaf. Bijna alles is er rose. We mogen van de manager even rondkijken en hij laat ons enkele kamers zien. Dit is echt een mooi hotel. Het is hier wel een beetje drukker dan bij ons hotel. Na de lunch verhuizen we weer naar ons zwembad en brengen daar de middag door. Ook ’s avonds eten weer bij de buren. De sfeer en het eten zijn er erg goed. We blijven na het eten nog even zitten voor een drankje en Walter schrijft alvast het verslag. Als dat klaar is wandelen we  terug maar ons leuke huisje. We lezen nog even en gaan dan slapen.

1. Annemieke:
    26 oktober 2018
    Oeh! Een roze hotel klinkt niet verkeerd!
  2. Walter:
    26 oktober 2018
    Ja, Annemieke echt rose. Kijk maar eens op Booking.com. Hotel Pink Coco op Gili Air.
  3. Carla:
    26 oktober 2018
    Het lijkt wel of jullie vakantie hebben!
  4. Walter:
    27 oktober 2018
    Inderdaad Carla. Reizen kan soms best vermoeiend zijn. Dus een beetje vakantie hebben we dan wel verdiend. 😉