Zaterdag 6 oktober en zondag 7 oktober 2018

7 oktober 2018 - Lieshout, Nederland

De wekker loopt af om kwart voor zes. Net als op een gewone werkdag. We stappen vandaag echter niet om half zeven op de fiets of in de auto, maar om half zeven stappen Henry en Carien binnen. Henry heeft vandaag een cursus voor zijn werk, hij kan ons dus niet mee wegbrengen. Carien brengt ons deze keer naar Schiphol. Het is niet druk op de weg. We kletsen gezellig bij en voor we het weten staan we op Schiphol. We nemen afscheid van Carien. Kei bedankt Carien, helemaal super.
We zijn ruim op tijd dus we kunnen op ons gemak doen. Bagage afgeven, door de beveiliging, door de douane en dan een hapje eten. We kijken nog even enkele winkeltjes en lopen dan op ons gemak naar de gate. Het vliegtuig zou om vijf over twaalf vertrekken, maar het wordt half een voordat we opstijgen. We hebben zitplaatsen bij de nooduitgang dus de beenruimte is geweldig. Naast ons zit een jongeman uit Rotterdam met Indonesische roots die al vaak naar Jakarta is geweest. Hij geeft ons een aantal goede tips en vertelt ons hoe het op de luchthaven van Jakarta zal gaan. De vlucht duurt erg lang, bijna 13,5 uur. We kijken wat films, luisteren een beetje muziek en proberen wat te slapen. De service van Garuda is erg goed. We krijgen lekker en ruim voldoende te eten en drinken zo veel als we willen. Om tien voor twee in de nacht, Nederlandse tijd, landen we op de luchthaven van Jakarta. De lokale tijd is dan tien voor zeven in de ochtend. Bij de douane moeten we even in de rij, maar het gaat redelijk vlot. Ook bij de bagage hoeven we niet lang te wachten. Nu op zoek naar de taxi. Onderweg naar de uitgang zien we een man met een bordje “Peters”. Daar waren we naar op zoek. Hij brengt ons naar onze gereserveerde taxi. Als we buiten komen weten we gelijk dat we in Indonesië zijn. Het is warm, benauwd en het ruikt naar Azië. De taxi rijdt ons in een half uurtje naar ons hotel. We arriveren daar om half negen. Omdat we zo vroeg zijn is de kamer nog niet klaar. We moeten een half uurtje wachten. Onze kamer is erg mooi en heel groot. Dit hotel lijkt een hele goede keuze. We zijn erg vermoeid en gaan heel even op bed liggen. Om kwart voor twaalf worden we wakker van het gezang van de moskee. We frissen ons even op en kunnen er dan weer tegen aan. We lopen naar het treinstation om onze treinkaartjes voor dinsdag op te halen. Er is geen loket en alleen maar kaartjesmachine. Een vriendelijke beveiliger helpt ons met het apparaat. Het is eenvoudiger dan we dachten. Vervolgens lopen we naar het Monument Nasional. Het is er erg druk en we krijgen het idee dat er een of andere feestdag is. Enkele schoolkinderen vragen of ze ons een paar vragen mogen stellen in het Engels. Ze moeten oefenen voor school. What’s you’re name? Were do you live? Lachen!! En ten slotte samen op de foto. We besluiten vervolgens om een hapje te gaan eten. Deze eerste maaltijd wordt een Big Mac bij de Mac Donalds. De nasi en de saté moeten nog even wachten. Bij de Mac hebben we een leuk gesprekje met een man en zijn vrouw en hun dochtertje. Ze willen weten wat we allemaal gaan bezoeken. Kei leuk. Ze spreken overigens erg goed Engels. We lopen terug naar het hotel en zoeken een plaatsje aan de rand van het zwembad. Daar brengen we de rest van de middag door. Het is net vakantie. We moeten wel nog wennen aan de warmte. Het is 35 graden en het is benauwd. Maar het zwembad is heerlijk. Aan het einde van de middag gaan we terug naar onze kamer en frissen we ons op. Daarna gaan we eten in het restaurant van het hotel. Nu wel nasi goreng met saté. Heeeerlijk. Alleen dat ene groene pepertje was wel erg heet. 😅 Terug op de kamer het verslag schrijven en uploaden. Daarna nog even lezen. We gaan op tijd slapen.

1. Hennie Peters:
    7 oktober 2018
    Fijne vakantie en geniet van alle moois en lekkers
  2. Betsy Nies:
    7 oktober 2018
    Fijn dat de reis goed is verlopen, en die nasi ziet er goed uit met een biertje erbij. Geniet ervan samen! 😊
  3. Carla:
    7 oktober 2018
    Hele fijne vakantie samen. Het begin is in elk geval goed verlopen. Ik kijk uit naar jullie verhalen.
  4. Toine:
    9 oktober 2018