Vrijdag, 19 oktober 2018

19 oktober 2018 - Kalibaru, Indonesië

Vrijdag, 19 oktober 2018

We worden vannacht om drie uur gewekt door de gebedszanger van de moskee. Helaas zijn er meerdere moskeeën. Het lijkt er op dat ze elkaar  proberen te overstemmen. En omdat het vrijdag is gaat het extra lang door. We zijn dus ruim een uur niet in staat om te slapen. Geweldig!!! Even na vier wordt het stil en vallen we weer in slaap. We hebben geen wekker gezet en worden even na zeven uur weer wakker. We doen op ons gemak, we hebben vandaag geen haast. Na het ontbijt lezen we nog even en om half elf checken we uit. De shuttleservice van het hotel brengt ons naar het treinstation. Daar staat het busje van Guesthouse Rumah Senang al op ons te wachten. De Nederlandse eigenaren Pieter en Wil van Dee heten ons welkom. Het guesthouse is kleinschalig. Er zijn maar vier kamers. We krijgen een drankje en de eigenaren vertellen ons wat ze allemaal te bieden hebben. We kunnen hier alle maaltijden nuttigen, er kunnen excursies worden geboekt en er kan transport naar Bali worden geregeld en nog veel meer. Kunnen we kleding laten wassen? Natuurlijk, geen probleem. Kunnen we een massage boeken? Natuurlijk. Dat klinkt allemaal heel goed. We krijgen een mooie, ruime kamer. We selecteren ons wasgoed en hebben bijna een volle mand. De lunch die de kokkin voor ons heeft bereid is heerlijk. Foe yong hai met rijst.
Na het eten gaan we even zwemmen. Het zwembad is mooi aangelegd midden in de prachtige, rustige tuin. Dobberend in het zwembad komen we helemaal tot rust. Vakantie tijdens onze rondreis. Heerlijk. We hebben een massage geboekt. Anne-Marie is eerst aan de beurt en een uur daarna Walter. Na de ontspannende massage plonzen we het zwembad weer in. Inmiddels zijn er ook andere gasten gearriveerd. Het is een groep welke allemaal familie van elkaar zijn. Oma van 91 jaar is in Indonesië geboren en wilde graag met familie nog een keer terug naar de plek waar ze geboren is. Gaaf hoor.
We eten ’s avonds onder de veranda. Het is inmiddels afgekoeld naar 22 graden en het lijkt onder de veranda verboden voor insecten. Het is hier dus heerlijk zitten. De saté die de kokkin ons voorschotelt is heerlijk.
Na het eten schrijft Walter het verslag en we lezen nog een tijdje. Morgen gaan we weer wat ondernemen.

1. Jolanda:
    19 oktober 2018
    Jullie verhalen samen met de kaart zijn super. Kunnen we meereizen met jullie. Veel plezier nog! Groetjes Jolanda